Badanie efektywności organizacji i pracowników (HPI)
Cena za Osoba
Opis produktu
Uwaga:
- Przedmiotem oferty jest przeprowadzenie badania. Nie sprzedajemy tutaj kwestionariusza badania.
- Z przyczyn technicznych realizujemy badanie dla minimum 30 osób.
- Jeśli badanie ma być przeprowadzone dla mniejszej ilości osób (nawet jednej), minimalne zamówienie wrzucone do koszyka musi dotyczyć 30 osób.
Wiele organizacji staje przed poważnym dylematem związanym z wyborem działań usprawniających ich funkcjonowanie. Potencjalnych opcji jest na tyle dużo, że trudno określić, które z nich są rzeczywiście najlepsze.
Model HPI w oparciu o badania T. F. Gilberta (1996) wskazuje by efektywność ludzi i organizacji rozpatrywać pod kątem sześciu zależnych od siebie obszarów, które da się zaobserwować firmie. Są to:
- Zasoby – narzędzia i sprzęt potrzebny do pracy, przestrzeń, rozwiązania technologiczne, czas czy środki finansowe.
- Organizacja pracy/procesy - normy, instrukcje, wytyczne, zakresy obowiązków, procesy biznesowe zarówno ogólnofirmowe jak i specyficzne dla poszczególnych komórek organizacyjnych.
- Informacje/komunikacja – informacje o i do pracy, standardy, informacje zwrotne, sposoby komunikacji i przepływu informacji.
- Wiedza i kompetencje - umiejętności i postawy, źródła, możliwości i warunki nabywania wiedzy.
- Motywacja – formy motywowania, nagradzania, warunki finansowe i pozafinansowe, identyfikacja z firmą/marką, konflikty.
- Jakość życia – równowaga pomiędzy pracą a życiem prywatnym, stres, poczucie bezpieczeństwa.
Badanie w oparciu o model HPI pozwala na identyfikację kluczowych barier w rozwoju efektywności pracowników i organizacji z perspektywy wskazanych powyżej obszarów. Jednocześnie uzyskane wyniki wskazują czynniki wspierające efektywność. W każdy z przypadków, dodatkowo uzyskujemy informację o sile/znaczeniu danego czynnika, co pozwala ustalić priorytety koniecznych działań.
Efektem projektu jest zatem precyzyjna identyfikacja obszarów będących mocnymi stronami organizacji pod kątem efektywności pracowników oraz obszarów wymagających interwencji wraz z propozycją kierunków zmian i działań, prowadzących do zwiększenia efektywności.
Konsekwencją wdrożenia badania w oparciu o model HPI, przy rekomendowaniu kierunków i sposobów rozwoju ZZL w firmie jest:
- Pewność, że każde rekomendowane i później realizowane działanie w obszarze zarządzania i organizacji będą związane z konkretnymi celami funkcjonowania całej organizacji, a nie tylko wybranych służb i działów.
- Precyzyjnie uzasadnienie, przygotowane i wsparcie dla działań rozwojowych podejmowanych na rzecz pracowników.
- Dokładna analiza wszelkich barier utrudniających pracownikom uzyskiwanie i przekraczanie zakładanego poziomu efektywności.
- Optymalne wykorzystanie potencjału pracowników.
- Możliwość weryfikacji, pomiaru i oceny efektów podejmowanych działań rozwojowych.
Jak zamówić badanie?
- Przejście procesu zakupu służy do zamówienia i realizacji badania standardowego.
- Badanie podstawowe w cenie podstawowej obejmuje:
- 36 stwierdzeń badawczych (po 6 na każdy badany obszar).
- Wyniki zbiorcze z całej badanej populacji
- Zunifikowaną metryczkę (staż pracy; grupa stanowisk: wykonawcze, specjalistyczne, menadżerskie; obszar merytoryczny - sprzedaż i obsługa klienta, produkcja, administracja).
- Badanie niestandardowe, wymaga wyboru opcji "Raport z wynikami wg. metryczki"
- To co w badaniu podstawowym oraz:
- Zunifikowana metryczka(1.staż pracy; 2.grupa stanowisk: wykonawcze, specjalistyczne, menadżerskie; 3.obszar merytoryczny - sprzedaż i obsługa klienta, produkcja, administracja).
- Po zamówieniu badania, konsultant skontaktuje się w sprawie ustalenia jej szczegółów.
- Jak zamówić badanie?
- Przejdź proces rejestracji i podaj wszystkie wymagane dane.
- Wrzuć do koszyka badanie. Za pomocą menu rozwijanych, określ takie parametry jak: ilość respondentów, czy ma być przeprowadzona prezentacja wyników dla Zamawiającego, czy też nie.
- Jeśli część pracowników będzie badana zdalnie, a część za pomocą ankiet - wrzuć do koszyka/zrób zamówienia na te dwa rodzaje badań podając odpowiednie ilości respondentów.
- UWAGA: W przypadku respondentów badanych zdalnie konieczne będzie przesłanie ich adresów e-mail, na które zostanie przesłany dostęp do badania lub dostarczony zostanie link do samodzielnej wysyłki przez Zamawiającego. W przypadku respondentów badanych kwestionariuszem papierowym - szczegóły zostaną telefonicznie ustalone z zamawiającym.
- Jeśli chcesz jeszcze dodać jakieś informacje, napisz je przed wysłaniem zamówienia, lub skorzystaj w dowolnym czasie z formularza kontaktowego.
- Naciśnij "Zamawiam i płacę"
- Wybierz opcje: "przesyłka e-mail" oraz opłać zamówienie przelewem lub kartą (poprzez opcję PayPal, przelewy24 lub przelewem po otrzymaniu faktury).
- Na podany przy rejestracji adres e-mail zostanie przesłana faktura VAT.
Co otrzymasz?
- Przygotowanie i przeprowadzenie badania (zwykle ok. 7-10 dni).
- Raport z wynikami i rekomendacjami rozwojowymi (zwykle ok. 7 dni).
- Prezentację wyników i rekomendacji dla Zleceniodawcy -zdalnie lub w siedzibie na terenie PL (jeśli wybrano taką opcję konieczne będzie ustalenie terminu, sposobu spotkania).
***
Jeśli potrzebnych jest więcej informacji o badaniu:
- zapraszamy do pobrania i zapoznania się z materiałem wydawnictwa Wolters Kluwer TUTAJ
lub do kontaktu mailem lub telefonicznie
Parametry
Opinie
Dodaj opinię, dzięki temu również i Ty otrzymasz wiarygodną informację o produkcie.
Pliki do pobrania