Komunikacja w firmie i w zespole
Cena za Sztuk
Opis produktu
Zwiększ swoją efektywność komunikacji w pracy (i nie tylko) dzięki esencjonalnemu w treści poradnikowi pt. "Komunikacja w firmie i w zespole".
To kompleksowy poradnik, który dedykowany jest nie tylko menadżerom, ale także każdemu pracownikowi, który pragnie poprawić swoje umiejętności komunikacyjne w dynamicznym środowisku zawodowym.
Poruszane zagadnienia:
- Po co się komunikujemy?
- Dane, informacje, wiedza i ich znaczenie w komunikacji
- Informacja, a komunikacja w organizacji
- Cechy komunikowania się
- Formy komunikacji w zależności od sytuacji
- Jak się komunikujemy?
- Kanały percepcji w komunikacji
- Przeszkody i bariery w komunikacji
- Bariery skutecznej komunikacji
- Psychologiczne bariery w komunikacji
- Skutki zakłóceń i barier w komunikacji
- Techniki zapobiegania zakłóceniom w komunikacji
- Efektywna komunikacja we współpracy z innymi
- Umiejętność wyrażania opinii
- Budowa i funkcje komunikatu „ja”
- „Rozbrajanie” pułapek językowych
- Wykorzystanie kanałów percepcji w komunikacji
- Komunikacja wewnętrzna w okresie wdrażania zmian
- Partycypacja pracowników w przygotowaniu zmian
- Kampania informacyjna
- Dobór kanałów informacji
- Szkolenia związane z wprowadzaniem zmian
- Konflikty wewnętrzne, a rola komunikacji
- Poziomy konfliktu
- Cykl konfliktu
- Koło konfliktu
- Rodzaje konfliktów i opis ich specyfiki
- Typowe źródła konfliktów w firmie
- Nieznajomość specyfiki pracy poszczególnych działów
- Niepodejmowanie inicjatywy i odpowiedzialności
- Nieznajomość (lub brak) klarownej wizji firmy
- Niewłaściwa organizacja systemu komunikacji wewnętrznej
- Komunikacja pisemna
- Komunikacja w sytuacji zebrań
- Jak przygotować i prowadzić zebranie?
- Styl i ton komunikacji podczas zebrań
- Jak zbudować dobre wystąpienie?
- Komunikacja w sytuacji kryzysowej
- Cechy sytuacji kryzysowej
- Plan antykryzysowy
- Plan komunikacji w sytuacji kryzysowej
- Narzędzia i kanały komunikacji w sytuacji kryzysowej
- Ćwiczenie: Rozpoznaj swój dominujący kanał percepcji
Dlaczego warto?
Ten poradnik to przydatne źródło wiedzy, które pomoże Ci zrozumieć zasady skutecznej komunikacji oraz techniki radzenia sobie z problemami, jakie mogą się pojawić w codziennej komunikacji biurowej.
- Zawiera praktyczne porady i narzędzia, które możesz od razu zastosować w swojej pracy, niezależnie od tego, czy jesteś liderem zespołu, czy członkiem grupy.
- Świadome zarządzanie komunikacją z firmie i zespole, to zakres podstawowej wiedzy i umiejętności niezbędnych każdemu przełożonemu w budowaniu relacji w zespole. Umiejętność komunikacji to jeden z podstawowych obszarów, w którym każdy przełożony musi się wciąż doskonalić.
- Poradnik zawiera wiele podpowiedzi i gotowych technik pozwalających na świadome i efektywne komunikowanie się w różnych sytuacjach zawodowych.
- Jako dodatkowy element, w poradniku zostały również zamieszczone autotesty pozwalające czytelnikowi na lepsze poznanie i zrozumienie swoich predyspozycji w obszarze komunikacji międzyludzkiej.
Nie czekaj!
Zainwestuj w swoje umiejętności komunikacyjne i przekształć sposób, w jaki rozmawiasz z innymi. Odkryj sekrety efektywnej komunikacji i zadbaj o lepsze relacje w Twojej organizacji!
Informacje technicze:
- Forma: drukowana lub elektroniczna
Parametry
Opinie
Miałem parę "zagwozdek" jak się odnaleźć w komunikacji z ludźmi, których szefem niedawno zostałem. Szczególnie, że mam ich też potem oceniać. No i przydał się ten poradnik. Polecam.
Dobry poradnik. Nie tylko dla menedżerów. Wiele z opisanych technik do zastosowania nie tylko w pracy... Fajnie, że jest też kilka testów za pomocą których można sprawdzić swoje predyspozycje.