Pozapłacowe metody motywacji
Cena za Sztuk
Opis produktu
O czym jest ten Poradnik?
Książka "Pozapłacowe metody motywacji" to nie tylko wiedza teoretyczna, ale przede wszystkim praktyczne podpowiedzi, rozwiązania i narzędzia, które można wdrożyć w firmie i zespole.
Książka napisana została w formule poradnika. Oznacza to, że wiedza teoretyczna i wyniki badań służą do zobrazowania określonych mechanizmów i zachowań ludzi związanych z motywacją i motywowanie. Jeśli zatem znajdujesz w tym poradniku określone propozycje, mają one oparcie w konkretnych wynikach badań i/lub teoriach motywacji. Ponieważ jest ich wiele, w książce znajdziesz również wiele inspirujących wskazówek i przykładów pozwalających na opracowanie własnych rozwiązań i narzędzi motywacji pozafinansowej. Własnych - czyli adekwatnych do specyfiki Twojej firmy, zespołów, pracowników.
Zawartość poradnik jest tak ułożona, aby czytelnik mógł przejść kolejno przez uzyskanie odpowiedzi na następujące pytania:
- Które czynniki i w jaki sposób wpływają na motywację lub demotywację pracowników?
- Jak kształtują się granice pomiędzy działaniami i rozwiązaniami motywacyjnymi bezpośrednich przełożonych, a firmą?
- Jak dobierać motywatory w zależności od tego, jakie zachowania/ wyniki chcemy osiągać?
- Jakich rozwiązań użyć, aby wywołać motywację zespołów, a jakich, aby oddziaływać na pojedyncze osoby?
- Jak określić i zakomunikować wartość proponowanych rozwiązań i narzędzi motywacji?
- W jaki sposób badać skuteczność stosowanych rozwiązań motywacji pozapłacowej?
Dzięki temu książka jest nie tylko źródłem wiedzy, ale również praktycznych porad, które pomogą Ci w pełni wykorzystać pozapłacowe narzędzia motywacji, potencjał zespołu i zwiększyć efektywność działania firmy.
- Ilość stron: 126
- Format drukowany: A5
Spis treści książki
- Wstęp
- Cztery użyteczne teorie motywacji, na początek
- Cztery częste mity motywacji
- Cztery kluczowe zasady skuteczności motywacji pozafinansowej
- Podsumowanie i wnioski
- Przełożony jako...motywator
- Przykład sytuacji
- Zalecenia praktyczne
- Przełożony, jako motywator — perspektywy
- Pierwsze — co ma wspólnego z motywowaniem pracowników zachowanie przełożonego?
- Drugie — co mam robić, aby ludzie chcieli za mną podążać?
- Trzecie — budowanie motywacji na komunikacji (feedback)
- Podsumowanie i wnioski
- Motywowanie pozafinansowe — podpowiedzi i rozwiązania
- Motywujące cele i zadania
- Narzędzia i atrybuty motywacji pozapłacowej
- „Kafeteria”, jako sposób na podniesienie skuteczności motywatorów
- Planowanie i realizacja działań rozwojowych jako motywatorów
- Motywowanie pozafinansowe jednak też może kosztować
- Podsumowanie i wnioski
- „Kotwice motywacji”, czyli priorytety i wartości, jako motywatory
- Autonomia i niezależność
- Bezpieczeństwo i stabilizacja
- Styl życia
- Profesjonalizm
- Przywództwo
- Kreatywność i przedsiębiorczość
- Usługi i poświęcenie dla innych
- Wyzwania
- Kotwice motywacyjne, a rozwój kompetencji — na co trzeba uważać?
- Jak włączyć „kotwice motywacji” do działań i rozwiązań motywacyjnych w firmie?
- Dlaczego motywatory mogą, ale nie muszą działać?
- Powody ogólne
- Powody szczegółowe
- Ewaluator motywatorów, czyli jak sprawdzić, czy nasz pomysł zadziała?
- Badanie źródeł i poziomu motywacji oraz zaangażowania pracowników
- Jak i co badać?
- Narzędzia badania i sposób zbierania odpowiedzi
- Wzięliśmy udział w badaniu i … nic się nie wydarzyło!
- Źródła
Parametry
Opinie
Dodaj opinię, dzięki temu również i Ty otrzymasz wiarygodną informację o produkcie.