Rozmowy rozwojowe z pracownikami
Cena za Sztuk
Opis produktu
O czym jest ten Poradnik?
"Rozmowy rozwojowe z pracownikami.Od dobrego przygotowania po dobrą rozmowę", to kluczowe narzędzie dla wszystkich menedżerów i liderów, którzy pragną skutecznie kierować swoim zespołem w dynamicznym środowisku biznesowym. Dzięki tej praktycznej książce, czytelnik odkryje nie tylko teoretyczne podstawy rozmów rozwojowych, ale przede wszystkim skuteczne strategie i narzędzia, które przekładają się na realne korzyści wynikające z dobrze przygotowanej i przeprowadzonej rozmowy rozwojowej. Nawet w trudnych sytuacjach.
Co zyskasz, gdy zapoznasz się z poradnikiem?
- Efektywne zarządzanie zespołem: Książka dostarcza konkretnych wskazówek dotyczących rozmów rozwojowych, co umożliwia czytelnikowi skuteczniejsze zarządzanie zespołem, identyfikowanie potencjału pracowników oraz wspieranie ich rozwoju.
-
Optymalizacja procesów zarządzania pracownikami: Autor analizuje powiązania rozmów rozwojowych z innymi kluczowymi obszarami zarządzania personelem, takimi jak rekrutacja, wynagrodzenia, szkolenia czy sukcesja. Czytelnik zyskuje pełny obraz procesów zarządzania w firmie w kontekście znaczenia i powiązań z rozmowami rozwojowymi.
-
Skuteczniejsza komunikacja: Książka skupia się nie tylko na technicznych aspektach rozmów, ale także na psychologicznych elementach wpływających na komunikację. Czytelnik otrzymuje praktyczne rady dotyczące radzenia sobie z konfliktami, zarządzania emocjami oraz budowania motywacji w zespole.
-
Podniesienie umiejętności przywódczych: Dzięki analizie różnych aspektów rozmów rozwojowych, czytelnik rozwija umiejętności skutecznego w działaniu Lidera zespołu.
-
Przygotowanie do różnych sytuacji: Książka nie tylko przedstawia ogólne zasady, ale także oferuje konkretne strategie przygotowania i prowadzenia rozmów w różnych sytuacjach, co sprawia, że czytelnik jest gotowy na różnorodne wyzwania związane z różnymi postawami pracowników, a przez to również zarządzania zespołem.
Ta publikacja, to nie tylko poradnik, ale przede wszystkim praktyczne narzędzie, które pozwala czytelnikowi stawać się bardziej skutecznym liderem, zdolnym do skutecznego wspierania rozwoju swoich pracowników i osiągania sukcesów organizacyjnych.
- Ilość stron: 185
- Format drukowany: A5
- Format elektroniczy PDF/Epub
Spis treści książki
Wstęp
Uwarunkowania i znaczenie rozmów rozwojowych w zarządzaniu
- Cel i znaczenie rozmowy rozwojowej w zarządzaniu
- Definicja celów i spodziewanych wyników rozmów rozwojowych dla firmy, przełożonego i pracownika
- Co ważniejsze: Rozmowy okresowe, kontrola, czy bieżący feedback?
- Powiązania systemu rozmów rozwojowych z innymi systemami wspierającymi zarządzanie pracownikami
- Rekrutacja
- Wynagrodzenia zasadnicze i ich podwyżki
- Ścieżki kariery
- Premie i nagrody
- Sukcesja i awanse
- Zarządzanie szkoleniami
Przygotowanie do rozmów rozwojowych
- Zasady ogólne i harmonogram rozmów w firmie i zespole
- Znaczenie zasad ogólnych w rozmowach rozwojowych
- Zasady wynikające w wartości
- Zasady organizacyjne, techniczne i logistyczne
- Projektowanie harmonogramu rozmów w zależności od ich charakteru
- Harmonogramowanie – sytuacje wyjątkowe
Kształtowanie struktury rozmów
- Dostosowanie zasad do różnych poziomów rozwoju pracownika i charakteru jego pracy
- Znaczenie i cele przygotowania do rozmowy pracownika i przełożonego
- Przygotowanie do rozmów okresowych, a ich cele
Schematy rozmów i przygotowanie się do ich prowadzenia
- Feedback, czy może Feedforward?
- Mieszane koncepcje prowadzenia rozmów
Prowadzenie rozmów rozwojowych- założenia podstawowe i kontekst
- Założenia podstawowe
- Schematy i akcenty w rozmowie rozwojowej zależne od fazy życia pracownika w organizacji – wskazówki
Przekazywanie informacji pozytywnych i konstruktywnej krytyki – przydatne techniki i narzędzia
- Aktywne słuchanie: podstawowe rodzaje pytań, parafraza, klaryfikacja, podsumowania wątków
- FUKO
- Techniki wspierające prowadzenie rozmowy w szczególnie trudnych i niejasnych sytuacjach
- 5 x WHY
- Feedback grid
- SMART
Psychologiczne aspekty rozmów rozwojowych – mechanizmy i techniki postępowania
- Zespołowe czynniki psychologiczne wpływające na klimat rozmowy rozwojowej
- Model dysfunkcji zespołowych P. Lencioni’ego
- Indywidualne czynniki psychologiczne wpływające na klimat rozmowy rozwojowej
- Błędy poznawcze utrudniające obiektywną ocenę i samoocenę
- Postawy pracowników, a przebieg rozmowy
- Wykorzystanie asertywności
- Wykorzystanie elementów Racjonalnej Terapii Zachowań (RTZ)
- Podstawowe założenia RTZ w kontekście rozmów rozwojowych
- Schemat ogólny przepracowania problemu w oparciu o RTZ
- Pięć kroków przepracowania postawy podwładnego w oparciu o RTZ – wskazówki
- Gdy podczas rozmowy ujawnia się konflikt. Wykorzystanie Tzw. Koła Moore’a
- Jeśli w trakcie rozmowy ujawnia się konflikt. Tu i teraz.
- Jak zareagować na konflikt w trakcie rozmowy rozwojowej - Wskazówki
- Sposoby rozwiązywania konfliktów podczas rozmowy rozwojowej
- Zarządzanie emocjami podczas rozmowy rozwojowej
Jak pomóc pracownikowi zaplanować cel i konieczną zmianę?
- Wykorzystanie kotwic motywacyjnych Scheina’a
- Proces ustalania celów rozwojowych – schemat
Znaczenie i kontynuacja procesu rozwojowego na podstawie rozmowy okresowej
- Budowanie motywacji i zaangażowania pracowników na ścieżce rozwoju
- Samodzielność pracownika w rozwoju, a wsparcie przełożonego i organizacji
- Systemy i narzędzia informatyczne wspierające rozwój pracowników i ich wykorzystanie w czasie
- Sposoby monitorowania procesu rozwoju pracownika
Metademotywowaty, czyli kiedy rozmowy rozwojowe i tak nie przyniosą rezultatów?
Wybrane narzędzia wspierające rozmowy rozwojowe
- Składowe arkusza oceny kompetencji stanowiskowych dla produkcji
- Składowe Arkusz do zapisywania podjętych ustaleń
- Gotowe wskazówki rozwojowe do kompetencji
Synteza i podsumowanie
Źródła
Parametry
Opinie
Dodaj opinię, dzięki temu również i Ty otrzymasz wiarygodną informację o produkcie.