570743700
sklep@narzedziahr.com.pl
e-mail: kontakt@mediaconhr.pl
Adres pocztowy:
Mediacon - doradztwo i szkolenia,
ul.Kunickiego 12, 80-453 Gdańsk
Wstęp
Proponowane narzędzie jest odpowiedzą na dwa kluczowe pytania, przed którymi staje dział HR firmy w kontekście potrzeby planowania i oceny skuteczności potrzeb rozwojowych pracowników sprzedaży:
Oferowane narzędzie i proces z nim związany realnie pomoże Państwu znaleźć odpowiedzi na powyższe pytania poprzez możliwość wykorzystania unikalnego narzędzia w postaci testu efektywności sprzedażowej TES.
Nie jest to narzędzie adaptowane do polskich warunków, ale zbudowane od początku do końca z udziałem polskich psychologów, menedżerów sprzedaży, handlowców i kalibrowane na polskim rynku.
Badaniu podlegają umiejętności nawiązujące do konkretnych faz procesu sprzedaży, a nie kompetencje ogólne:
Dlaczego warto zastosować TES?
Poniższe zestawienie powstało na podstawie analizy stwierdzeń zasilających w badaniu poszczególne kompetencje.
Nazwa kompetencji
|
Definicja w rozumieniu TES |
Zbieranie informacji o kliencie |
Umiejętność zebrania przed kontaktem z klientem właściwych informacji. |
Docieranie do osoby decyzyjnej |
Umiejętność dotarcia do osoby lub osób podejmujących po stronie klienta decyzje w sprawie zakupu oferowanego przez handlowca produktu lub usługi. |
Umawianie spotkań |
Umiejętność umówienia się na spotkanie z klientem, nawet gdy początkowo klient tego nie chce, lub nalega aby w zamian przesłać mu ofertę. |
Obrona ceny |
Przekonanie, że cena lub rabat wcale nie są kluczowymi czynnikami decydującymi o zawarciu z klientem współpracy i budowaniu jego lojalności oraz idąca za tym umiejętność opierania się wywieranym przez niego naciskom na „zejście z ceny”. |
Pokonywanie obiekcji klienta |
Umiejętność radzenia sobie z zarzutami do oferty, np. o niską jakość oferowanych produktów lub usług. |
Prezentowanie oferty na tle konkurencji |
Umiejętność takiej prezentacji oferty, aby zniechęcić klienta do zapoznania się z warunkami oferowanymi przez konkurencję przy jednoczesnym zachowaniu wszystkich standardów etycznych obowiązujących w biznesie. |
Pozyskiwanie informacji od klienta |
Umiejętność zadawania właściwych pytań w kluczowych momentach sprzedaży, tj. podczas prezentacji oferty, przy radzeniu sobie z obiekcjami i niezadowoleniem klienta, czy w sytuacji gdy oferta została odrzucona na rzecz oferty konkurencyjnej. |
Radzenie sobie z klientem grającym na zwłokę |
Umiejętność zmotywowania klienta odraczającego podjęcie decyzji o zakupie do złożenia zamówienia. |
Upór w realizacji założonych celów |
Zdolność do pełnej mobilizacji celem wykonania założonego planu sprzedaży oraz towarzysząca temu umiejętność zapewnienia sobie warunków sprzyjających wysokiej efektywności i wydajności. |
Rozwijanie lojalności klienta |
Umiejętność budowania osobistej relacji z klientami oraz świadomość, jakie działania należy podjąć celem zatrzymania klienta przy sobie. |
Dbanie o wizerunek firmy |
Umiejętność rozmowy o zawinieniach lub błędach po stronie firmy reprezentowanej przez handlowca w sposób dyplomatyczny, minimalizujący negatywną opinię klienta na jej temat oraz jego niezadowolenie. |
UWAGA: Dostępna jest również wersja testu w j. angielskim (badanie - raporty) - w przypadku potrzeby realizacji takiego badania proszę kontaktować się drogą mailową: sklep@narzedziahr.com.pl.
Co otrzymam zamawiając badanie TES?
To zależy od wybranych opcji:
Jak realizowane jest badanie?
dostęp zdalny: | Unikalny kod dostępu, Raport podsumowujący |
Dodaj opinię, dzięki temu również i Ty otrzymasz wiarygodną informację o produkcie