Specjalista ds. płac - opis stanowiska pracy
Cena za Sztuk
Opis produktu
We wszystkich wzorach opisów stanowisk pracy, użyto najczęściej stosowane w opisach stanowisk pracy rubryki. Ich wybór został dokonany z uwzględnieniem możliwości zapisania informacji o stanowisku, które mają kluczowe znaczenie dla różnych etapów funkcjonowania pracownika w firmie.
Uwzględniono zatem możliwość zapisania informacji przydatnych przede wszystkim w:
— rekrutacji i selekcji,
— wdrażaniu do pracy,
— rozwoju i szkoleniach,
— ustalaniu wynagradzania (premie, podwyżki),
— ocenie okresowej (wyniki oraz kompetencje).
Wykaz rubryk arkusza OSP
Uwzględniając powyższe założenia, wszystkie arkusze OSP zawierają rubryki do uzupełnienia oraz uzupełnione.
Rubryki do uzupełnienia, to:
1. Imię i nazwisko pracownika
2. Wersja formularza
3. Data sporządzenia opisu
4. Opis sporządził (imię i nazwisko)
5. Miejsce na podpisy przełożonego i pracownika
Rubryki uzupełnione całkowicie lub częściowo:
1. Nazwa stanowiska
2. Miejsce stanowisk w strukturze organizacyjnej
— Pion
— Dział
3.Zależności służbowe
— Stanowisko przełożonego
— Stanowiska podwładne
4. Zastępstwa
— Zastępuje
— Jest zastępowane
5. Zadania i przyporządkowane do nich czynności
6. Uprawnienia i upoważnienia wewątrzfirmowe
7. Kluczowe parametry wyników pracy
8. Narzędzia i wyposażenie stanowiska pracy
9. Warunki pracy/czynniki środowiska
10. Minimalne wymagania kwalifikacyjne wobec stanowiska
— wykształcenie (poziom i kierunek)
— doświadczenie na podobnym stanowisku (obszar i czas)
11. Wymagane certyfikaty/uprawnienia formalne
12. Kompetencje (umiejętności i postawy)
13. Wymagane szkolenia przypisane do stanowiska
14. Kompetencje stanowiskowe
W opisach stanowisk użyto nazw kompetencji, rozumianych jako wiedza, umiejętności i postawy potrzebne do dobrego wykonywania pracy. We wszystkich opisach zaproponowane zostały nazwy kompetencji przy założeniu, że:
— 3 — oznacza dobry poziom, wystarczający do realizacji codziennej pracy i typowych zadań stanowiskowych
— 4 — oznacza poziom bardzo dobry, pozwalający na realizację nawet nietypowych zadań
— 5 — oznacza poziom zaawansowany, pozwalający na wykonywanie nietypowych zadań oraz kreowanie i uczenie innych zachowań przypisanych do danej kompetencji.
Niższe poziomy nie zostały uzyte, jako potrzebne raczej w kontekście ocen okresowych i obrazujące deficyty, a takie nie są przecież przedmiotem opisu stanowiska pracy.
Parametry
Opinie
Dodaj opinię, dzięki temu również i Ty otrzymasz wiarygodną informację o produkcie.